Projekt Didakt.UM
Univerza v Mariboru je v letu 2017 v okviru Javnega razpisa
»Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu«,
ki ga je razpisalo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, uspešno pridobila sredstva v višini 658.383,31 € za izvajanje projekta »Didakt.UM« iz Evropskega socialnega sklada (v deležu 80 %) ter Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (v deležu 20 %), v skladu z Operativnim programom za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020;
-
prednostne osi: 10. »Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost«;
-
prednostne naložbe: 10.1 »Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc«;
-
specifičnega cilja: 10.1.3 »Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema«.
Namen javnega razpisa
»Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu« je bil spodbuditi modernizacijo visokošolske didaktike s preudarno uporabo IKT in prehodom na digitalno izobraževanje za dvig kakovosti lastnega delovanja visokošolskih zavodov ter krepitev prenosa spretnosti in znanj na študente za hitrejši in vidnejši doprinos k uspehu gospodarstva in širše družbe.
Cilje projekta je uresničeval Center za podporo poučevanju UM (Oddelek za izobraževanje in študij), ki je izvajal aktivnosti projekta Didakt.UM. Podporna služba je z nudenjem podpore pedagoškim delavcem Univerze v Mariboru prispevala k boljšim možnostim in priložnostim za posodabljanje znanja, spretnosti in kompetenc pedagoških delavcev na področju didaktične uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri visokošolskem pedagoškem procesu.
Aktivnosti Centra za podporo poučevanju UM nadalje razvija Služba za razvoj in podporo izobraževanjin in študiju v okviru Pedagoške mreže UM.
Povezava do javnega razpisa Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu (odpre v novem zavihku).
Povezava do spletne strani
evropske kohezijske politike v Sloveniji (odpre v novem zavihku).
Trajanje projekta: 1. 4. 2017–30. 9. 2020.
Projektne aktivnosti:
|
Analiza didaktične uporabe IKT | Analiza didaktične uporabe IKT in oblikovanje strokovnih podlag
| Prepoznati ključne primanjkljaje in priložnosti za nadaljnji razvoj didaktične uporabe IKT.
|
Učna analitika | Učna analitika | Postaviti temelje za kasnejše aktivnosti, ki v ospredje postavljajo študenta, saj učna analitika omogoča vključitev vidika personalizacije v izobraževanje.
|
Vizualizacija učnih vsebin | Vizualizacija učnih vsebin | Povečati učinkovitost poučevanja in učenja ob uporabi grafično bogatih, vizualno privlačnih, pestrih, animiranih in z video posnetki podprtih učnih gradiv.
|
Igrifikacija |
Igrifikacija
| Prenos elementov iger v študijski proces za dvig motivacije in vzdrževanje zanimanja za učno vsebino.
|
Sodobne učne prakse |
Sodobne učne prakse
| Vpeljava obrnjenega, kombiniranega, projektnega in problemskega učenja v pedagoški proces.
|
Učni stolpič |
Učni stolpič | Vzpostavitev spletne zbirke orodij (angl.
learning stack) z didaktičnimi in tehničnimi priporočili za njihovo uporabo. |