Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Dr. Lynch o trendih umetne inteligence in prihodnosti raziskovanja

V okviru NOO-projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod smo v sodelovanju z Univerzitetnim kliničnim centrom Maribor gostili dr. Jonaha Lyncha. Dr. Lynch je začel programirati pri sedmih letih, njegova akademska pot pa se je pričela s študijem fizike na Univerzi McGill. Kasneje je doktoriral s področja umetne inteligence in predaval po vsem svetu, tudi na uglednih ustanovah, kot so Oxford, MIT, Univerza v Chicagu in L'Accademia Ambrosiana.

Priprava na umetno inteligenco

Na prvem usposabljanju z naslovom »Preparing students for an AI world: from elementary to higher education« je dr. Lynch spodbudil udeležence k razvijanju osnovnih veščin, kot so kritično mišljenje, ustvarjanje zaporedij in prostorsko zaznavanje. S tem je želel udeležence pripraviti na poglobljeno razumevanje, kaj je umetna inteligenca ter kaj lahko in česa ne more narediti.

Priprava študentov na dobo umetne inteligence.
Slika 1: Priprava študentov na dobo umetne inteligence.

Prepletanje človeške ustvarjalnosti in umetne inteligence

Umetna inteligenca je sposobna ustvariti glasbo, literaturo in umetniška dela, ki se po kakovosti lahko kosajo z deli, ki jih ustvari človek. To pa odpira vprašanja o tem, ali lahko umetna inteligenca resnično poseduje ustvarjalnost? O meji med človeško ustvarjalnostjo in ustvarjalnostjo umetne inteligence smo z dr. Lynchem razpravljali na drugem usposabljanju z naslovom »Who are you? Who AI? Human creativity and artificial intelligence«. Usposabljanje so nadgradili študenti pianisti Oddelka za glasbo Pedagoške fakultete UM, ki so poskrbeli za glasbeni vložek znanih skladateljev, da smo ob njem lažje razmišljali o človeški ustvarjalnosti. Sodelovali so Andrej Karo, Lea Arnejčič, Raffaela Döring, Enej Vovk Šulgaj, Vid Mežek, Larisa Sreš in Lan Portir pod mentorstvom uč. vešč. Žive Horvat in red. prof. Adriane Magdovski (Oddelek za glasbo Pedagoške fakultete UM).

Dr. Jonah Lynch s študenti pianisti iz Oddelka za glasbo Pedagoške fakultete UM. 

Slika 2: Dr. Jonah Lynch s študenti pianisti Oddelka za glasbo Pedagoške fakultete UM.​

Glasbeni vložek študentke na dogodku Who are you? Who AI? Human creativity and artificial intelligence. 

Slika 3: Glasbeni vložek študentke na dogodku Who are you? Who AI? Human creativity and artificial intelligence.

Odkrivanje obetavnih raziskovalnih področij

Dr. Lynch zaključuje projekt innovationlens.org, katerega cilj je razviti orodje, namenjeno znanstvenikom, s katerim bodo zlahka prepoznali obetavne raziskovalne teme. Novo rešitev, ki pomaga izogibanju že raziskanih tem in osredotočanju na manj financirana, a obetavna raziskovalna področja, je dr. Lynch prvič predstavil v UKC Maribor. Posnetek predstavitve je na voljo na YouTube kanalu UKC Maribo​​r (odpre v novem zavihku)​.

Dr. Jonah Lynch je predstavil orodje Innovation Lens. 

Slika 4: Dr. Jonah Lynch je predstavil orodje Innovation Lens.

Odnos s tehnologijo

Na zadnjem usposabljanju z naslovom »The Scent of Lemons: Technology and human relationships in the age of AI«, za katerega je dobil navdih v njegovi knjigi The Scent of Lemons , smo raziskovali izmenjavo informacij med ljudmi in tehnologijo. Odgovarjali smo na vprašanja, kako tehnologija vpliva na našo pozornost, dojemanje sveta in odnose. Dotika, vonja in okusa namreč ni mogoče posredovati s tehnologijo. Na usposabljanju smo imeli udeleženci priložnost za odmik, premislek ter bolj neposredno in čutno interakcijo s svetom.

Dr. Jonah Lynch je izpostavil primere občutkov, ki jih ni mogoče posredovati s tehnologijo.​
Slika 5: Dr. Jonah Lynch je izpostavil primere občutkov, ki jih ni mogoče posredovati s tehnologijo.​

 ​

Logotip za NOO, Univerzo v Mariboru, RS Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Financira Evropska unija.

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava