Chen in sodelavci so v članku Going over the cliff: MOOC dropout behavior at chapter transition ugotavljali, kateri so glavni elementi serij, ki vzdržujejo pozornost in navdušenje gledalcev. Zavzeti gledalci serij lahko namreč v nekaj dneh pogledajo celotno sezono izbrane serije. Serija je tako privlačna in prepričljiva, da se gledalec popolnoma potopi v doživljanje. Ustvarjalci serij so izjemno spretni in pritegnejo gledalčevo pozornost ter skrbno vgrajujejo pomembne elemente, ki ohranjajo gledalčev interes: očarljivi liki, razni zapleti, naraščanje napetosti, spletke.
Avtorji raziskave so preučili, kako udeleženci MOOC (množičnih odprtih spletnih tečajev) ob koncih modulov običajno opustijo obiskovanje spletnega tečaja. Kot rešitev tega problema predlagajo uporabo zgodbe z naraščanjem napetosti, kar ohranja pri udeležencih radovednost za bodoče module. Klasični primer naraščanja napetosti pri predvajanju serij na televiziji je prekinitev sredi napetega prizora. Prekinitev je lahko končna (konec epizode ali sezone) ali začasna (predvajanje reklamnega bloka). V članku je nakazano, da je lahko ta strategija uspešna še posebej zato, ker pričakujemo, da bodo udeleženci spletnih tečajev prevzeli odgovornost za svoje učenje z minimalnimi smernicami in podporo. Učinkovita uporaba te strategije v izobraževanih okoljih bo od učiteljev zahtevala, da delujejo kot arhitekti ali oblikovalci neodvisnih učnih izkušenj študentov in ne zgolj kot izvajalci vsebine.
Ustvarjalci spletnih tečajev že dolgo uporabljajo elemente igrifikacije z namenom povečanja angažiranosti študentov. Zraven običajnih elementov igrifikacije bi lahko večji občutek drame in zgodbe prispevala k manjšemu osipu in višji stopnji zaključka spletnih tečajev. To ne pomeni trivializiranje izobraževanja, temveč vpeljavo elementov drame z namenom izboljšanja notranje motivacije. Takšne prilagoditve zagotovo zahtevajo dodatna znanja in čas za razvoj.
Strokovnjak s področja spletnega učenja Alastair Creelman se ob teh ugotovitvah sprašuje, če smo zmožni videti primere navdušenega učenja, kjer bodo študenti z veseljem prebili ure in ure pred zaslonom računalnika, potopljeni v učno izkušnjo.
Povzeto po blogu Alastairja Creelmana: https://acreelman.blogspot.com/
Dostop do originalnega članka: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01587919.2020.1724772?journalCode=cdie20