Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Formativno ocenjevanje za kakovostno učenje in poučevanje

​V sredo, 30. marca 2022 smo gostili doc. dr. Marjeto Šarić iz Oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, ki je izvedla delavnico z naslovom Formativno ocenjevanje za kakovostno učenje in poučevanje. Predavateljica je poudarila ključne značilnosti formativnega ocenjevanja, velik del predstavitve pa je namenila tudi značilnostim kakovostne povratne informacije. Izobraževanje v živo je ponudilo tudi pristnejše priložnosti za diskusijo z udeleženci. 

Utrinek iz delavnice o formativnem ocenjevanju znanja
Utrinek iz delavnice o formativnem ocenjevanju znanja

​Povzemamo top 5 značilnosti kakovostnega formativnega ocenjevanja, katerega ključni del so tudi kakovostne povratne informacije:
  1. Ustvarite učne okoliščine za povečanje vpletenosti študentov, zaradi katerih bodo morali za svoje učenje prevzeti tudi del odgovornosti. Študenti tako sami odločijo, kako bodo ravnali z gradivom, da bodo dosegli učne izide.
  2. S študenti vzpostavite kakovosten dialog glede ocenjevanja, da bodo lahko ob svojih napakah tudi napredovali.
  3. Študentom posredujte kakovostno povratno informacijo, s katero bodo ob vsebinskih usmeritvah pridobili tudi napotek za sledenje učnemu izidu. Povratna informacija lahko obsega tudi vedenje kaj je treba še narediti, da dosežemo cilj (angl. feedback forward).
  4. Razvijajte metakognitivne strategije, s katerimi bodo študenti presojali učinkovitost vloženega napora v povezavi z učnimi dosežki. 
  5. Negujte transparentnost ocenjevanja, ki bo omogočalo, da bodo vpleteni vsak trenutek razumeli kriterije in namen ocenjevanja. Pri študentih preverimo njihova prepričanja, zakaj je pomembno, da nekaj počnejo.
📘 Vabljeni tudi k nadaljnjemu raziskovanju tematike in k prebiranju prispevka izvajalke z naslovom Ocenjevanje v visokem šolstvu: ovira ali spodbuda za kakovosten študije [str. 64; pdf; 4,6 MB]​.


Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava