Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Podpora študentom z disleksijo

Študenti z disleksijo imajo težave pri branju, pisanju, pravopisu in računanju. Doc. dr. Milena Košak Babuder z Univerze v Ljubljani je 8. 12. 2022 predstavila pomen podpore in prilagoditev pri študentih z disleksijo, ki so odvisne od njihovega samorazkritja disleksije in uveljavljanja statusa študenta s posebnimi potrebami. Poudarila je tudi pomembnost razumevanja narave težav in močnih področij s strani visokošolskih učiteljev in sodelavcev.

Definicija disleksije.
Disleksija je vseživljenjska motnja, ki vključuje dva ključna simptoma, in sicer šibko sposobnost branja in črkovanja in pomanjkljivo tekočnost branja in črkovanja.

Posebne izobraževalne potrebe študentov z dislekcijo.
Posebne izobraževalne potrebe študentov z disleksijo so povezane z verbalnimi sposobnostmi, perceptivnimi sposobnostmi, pozornostjo, koncentracijo in šolskim znanjem.

Popularni miti o disleksiji.
Disleksija NI bolezen, pomanjkanje sposobnosti ali rezultat lenobe …

Značilnosti študentov z disleksijo.
Najpogostejše težave študentov z disleksijo so težave s časovno in prostorsko orientacijo, organizacijo informacij, postavljanje prioritet, prepisovanjem s table, sočasnem poslušanju ipd.

Stiske študentov z dislekcijo ob vstopu na fakulteto.
Ob vstopu na fakulteto se študenti z disleksijo soočajo s stiskami, povezanimi s pritiskom staršev, hitrejšega tempa študija, usklajevanjem obveznosti ipd.

najpogostejše prilagoditve pri preverjanju znanja za študente z disleksijo.
Najpogostejše prilagoditve pri preverjanju znanja za študente z disleksijo so poudarek na nalogah tipa povezovanja, urejanja, nalogah z grafičnimi ponazoritvami ipd.

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava