Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Didaktični pristopi za spodbujanje kritičnega mišljenja pri študentih

V sklopu delavnice, ki je potekala v sredo, 14. 12. 2022, smo se aktivno spraševali o metodah in izzivih, s katerimi se soočajo izvajalci pri spodbujanju kritičnega mišljenja študentov. Delavnico je izvedla danska profesorica z dolgoletnimi izkušnjami na področju poučevanja, Helle Mathiasen. Predstavitev je začela s ponazoritvijo teoretičnega pristopa do osnovnih konceptov kritičnega mišljenja. 

Veščine 21. stoletja, ki so cenjene in naj jih bi v izobraževalnem procesu tudi spodbujali in kultivirali, so:

  • kritično mišljenje in reševanje problemov,
  • ustvarjalnost in inovacija,
  • komunikacija in sodelovanje.

Pomembno se je zavedati, da tradicionalni pristopi (trivialni sistemi) pri poučevanju ne omogočajo nujno, da študenti razvijajo te veščine. Razmišljati je treba v smeri, kako lahko pri njih samih preverimo, kaj se dogaja; kaj in na kakšen način razmišljajo. Kritično mišljenje je povezano z analiziranjem in reflektiranjem, in samo učni proces, ki upošteva te dejavnosti, postopke lahko razvija najvišje nivoje miselnih veščin glede na Bloomovo ali pa Krathwohlovo taksonomsko lestvico.

​Utrinki iz izobraževalne delavnice za pedagoški kader: 

Pedagoški trikotnik

Za dobro zasnovano učne enoto je treba metode poučevanje prilagoditi glede na tematiko in samo skupino študentov.


IT in kritično razmišljanje

Različni načini, kako lahko s tehnologijo podkrepimo oziroma spodbujamo kritično mišljenje. 


Vpliv okoliščin na razvoj kritičnega mišljenja
Razvijanje kritičnega mišljenja je odvisno od oseb in okolja, v katerem se poučuje. 

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava