V sklopu delavnice, ki je potekala v sredo, 14. 12. 2022, smo se aktivno spraševali o metodah in izzivih, s katerimi se soočajo izvajalci pri spodbujanju kritičnega mišljenja študentov. Delavnico je izvedla danska profesorica z dolgoletnimi izkušnjami na področju poučevanja, Helle Mathiasen. Predstavitev je začela s ponazoritvijo teoretičnega pristopa do osnovnih konceptov kritičnega mišljenja.
Veščine 21. stoletja, ki so cenjene in naj jih bi v izobraževalnem procesu tudi spodbujali in kultivirali, so:
- kritično mišljenje in reševanje problemov,
- ustvarjalnost in inovacija,
- komunikacija in sodelovanje.
Pomembno se je zavedati, da tradicionalni pristopi (trivialni sistemi) pri poučevanju ne omogočajo nujno, da študenti razvijajo te veščine. Razmišljati je treba v smeri, kako lahko pri njih samih preverimo, kaj se dogaja; kaj in na kakšen način razmišljajo. Kritično mišljenje je povezano z analiziranjem in reflektiranjem, in samo učni proces, ki upošteva te dejavnosti, postopke lahko razvija najvišje nivoje miselnih veščin glede na Bloomovo ali pa Krathwohlovo taksonomsko lestvico.
Utrinki iz izobraževalne delavnice za pedagoški kader:

Za dobro zasnovano učne enoto je treba metode poučevanje prilagoditi glede na tematiko in samo skupino študentov.

Različni načini, kako lahko s tehnologijo podkrepimo oziroma spodbujamo kritično mišljenje.
Razvijanje kritičnega mišljenja je odvisno od oseb in okolja, v katerem se poučuje.