Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Z izvajanjem NOO pilotnega projekta Izkustveni študij do uspešnega zaključevanja študija

Zakaj projektno, problemsko in timsko delo?

Na študenta osredinjeno učenje (v angl. student-centred learning) temelji na spoznanjih pedagoške znanosti, ki kažejo na visoko učinkovitost pedagoškega procesa, kadar se študent ne pojavlja v vlogi pasivnega sprejemnika informacij (npr. poslušalca predavanj), ampak zavzame aktivno vlogo v učnih situacijah (npr. samostojno raziskuje, rešuje problemske naloge). Visokošolski učitelji oblikujejo takšne učne situacije z izborom ustreznih pedagoških pristopov (npr. projektno, problemsko učenje), aktivnih učnih oblik (npr. timsko delo) in drugih metod dela (npr. študije primerov, diskusije). Pri novejših pedagoških pristopih se v središču pozornosti ne pojavlja več zgolj visokošolski učitelj, ampak aktivno vlogo prevzema študent, ki s svojim delom gradi lastno znanje. Visokošolski učitelj pri tovrstnem poučevanju v večji meri opravlja podporno vlogo, tj. vlogo facilitatorja pri učnem procesu, ki usmerja in vzpostavlja optimalne okoliščine, v katerih se učenje dogaja. Učne situacije pogosto vključujejo avtentične in aktualne vsebine, ki dodatno motivirajo. Pomembna značilnost na študenta osredinjenega učenja je, da upošteva potrebe in interese učečih se posameznikov. Prav tako je namensko usmerjeno v razvoj kritičnega razmišljanja, pridobivanja veščin za učinkovito reševanje problemov, razvoj veščin komuniciranja, sodelovanja idr. Inovativni pedagoški pristopi dajejo velik poudarek razvoju sposobnosti učinkovitega sodelovanja in timskega dela. Razvoj kompetenc sodelovanja je pomemben, saj je večina delovnih okolij interdisciplinarnih, kar zahteva uspešno sodelovanje med posamezniki z različnimi znanji.

Katere fakultete UM sodelujejo pri projektu?

Pri NOO projektu Izkustveni študij sodelujejo tri fakultete Univerze v Mariboru, in sicer Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo z univerzitetnim študijskim programom 1. stopnje Kemijsko inženirstvo, Fakulteta za strojništvo z univerzitetnim študijskim programom 1. stopnje Strojništvo in Fakulteta za turizem z visokošolskim strokovnim študijskim programom 1. stopnje Sodobne turistične prakse.

Utrinki prve pilotne izvedbe zimskega semestra študijskega leta 2023/24

Preoblikovanih je bilo 30 učnih enot, v katere je bil vključen večji delež na študenta osredinjenih pristopov. V zimskem semestru študijskega leta 2023/24 se je zaključila pilotna izvedba 11 učnih enot. Izvajalci so pri preoblikovanih učnih enotah večinoma izvajali frontalno in skupinsko učno obliko, med pristopi in metodami pa so uporabili predvsem diskusijo in študijo primera, projektno in timsko delo, obrnjeno in kombinirano učenje ter raziskovalno in sodelovalno učenje.

V pilotno izvedbo so bile vključene tudi različne vsebine digitalnega in zelenega prehoda. Večina izvajalcev je v učne enote vključila vsebine e-izobraževanja in digitalno preobrazbo/pismenost s področja digitalnega prehoda ter čisto in krožno gospodarstvo, obnovljivo energijo in ekološki, ogljični odtis kot vsebine zelenega prehoda. Ključna področja zelenega in digitalnega prehoda, med katerimi so izbirali izvajalci, je določila delovna skupina NOO projekta Učinkovito izobraževanje za zeleni in digitalni prehod.

Izpostavljamo tudi prenosljive spretnosti, ki so jih pridobili študenti pri preoblikovanih učnih enotah, in sicer odgovornost, kreativnost, reševanje izzivov, samoiniciativnost, boljša komunikacija z drugimi, empatičnost in reševanje konfliktov.

Podporo pri vključevanju na študenta osredinjenih pristopov sodelujočim na projektu nudijo Pedagoška mreža UM, delovna skupina NOO projekta Izkustveni študij z več projektnega, problemsko usmerjenega in timskega dela in sodelavke, sodelavci Službe za razvoj in podporo izobraževanju in študiju Oddelka za izobraževanje in študij Univerze v Mariboru. Na voljo je tudi bogat nabor didaktičnih gradiv na spletni strani didakt.um.si.


Logotipi Načrt za okrevanje in odpornost, Univerza v Mariboru, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Evropska uni

​​Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava