Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Polnjenje zelenega in digitalnega nabora UM s 64 preoblikovanimi učnimi enotami

Oddelek za izobraževanje in študij Univerze v Mariboru izvaja projekt Učinkovito izobraževanje za ​zeleni in digitalni prehod (v nadaljevanju Učinkovito izobraževanje). Cilj NOO pilotnega projekta je preoblikovanje kurikuluma z integracijo zelenih in digitalnih vsebin, kar bo omogočilo okoljsko in digitalno opolnomočenje zaposlenih in študentov.

Za doseg tega cilja se vzpostavlja zeleni in digitalni nabor Univerze v Mariboru, ki bo vključeval:

  • učne enote, ki že vsebujejo zelene in digitalne vsebine,
  • učne enote, ki so dopolnjene z zelenimi in digitalnimi vsebinami,
  • učne enote, razvite v okviru kreditno ovrednotene obštudijske dejavnosti, ter
  • učne enote, ki bodo razvite v projektih NOO članic UM.

Učne enote v zelenem in digitalnem naboru bodo na voljo vsem študentom Univerze v Mariboru. Študenti bodi pridobili znanja in veščine, ki so ključnega pomena za uspešno delovanje v hitro spreminjajočem se okolju, v katerem predstavljata zeleni prehod in digitalizacija temeljna izziva prihodnosti.

V sklopu projekta Učinkovito izobraževanje je bilo preoblikovanih  64 učnih enot, med temi je 31 učnih enot obogatenih z digitalnimi vsebinami, ki študente pripravljajo na izzive digitalizacije s poudarkom na razvijanju ključnih kompetenc za učinkovito in odgovorno uporabo digitalnih tehnologij, kot jih opredeljuje okvir DigComp. V preoblikovanje učnih enot z digitalnimi vsebinami je vključenih 18 študijskih programov. Z zelenimi vsebinami je preoblikovanih 33 učnih enot, ki so dopolnjene z vsebinami, osredotočenimi na izzive varovanja narave, pri čemer se kompetence razvijajo po smernicah okvira GreenComp. V preoblikovanje učnih enot z zelenimi vsebinami je vključenih 23 študijskih programov. Učne enote so zasnovane tako, da študente opremljajo s trajnostnimi veščinami in znanji, ki so potrebna za reševanje okoljskih izzivov ter za spodbujanje trajnostnega razvoja, s poudarkom na prehodu v bolj trajnostno naravnano družbo in gospodarstvo.

Zelene in digitalne vsebine

V okviru t. i. zelenih učnih enot so bile te dopolnjene z vsebinami, ki spodbujajo razvoj kompetenc, kot so trajnostna zavest, proaktivnost pri varovanju okolja, sistemsko razmišljanje ter zmožnost sodelovanja pri skupnih trajnostnih prizadevanjih. Učne enote pokrivajo vsebine, kot so krožno gospodarstvo, uporaba obnovljivih virov energije, varstvo narave, samooskrba, podnebne spremembe, zelene gradnje, ekološki odtis, trajnostni turizem, trajnostna podjetja, vpliv potrošništva na okolje, čista energija, družbena odgovornost ter vpliv proizvodnje in varčevanja z električno energijo na okolje.

V digitalne učne enote je bila vključena vsebina, ki vključujejo kompetence, kot so informacijska in podatkovna pismenost, digitalna komunikacija in sodelovanje, ustvarjanje digitalnih vsebin, varnost v digitalnem okolju ter reševanje problemov z uporabo digitalnih orodij. Preoblikovane učne enote so osredotočene na umetno inteligenco, kibernetsko varnost, pravne vidike digitalizacije, zaupanje na spletu, izzive digitalnega prehoda, digitalno preobrazbo in pismenost, podatkovno znanost ter pametne tovarne.

Pilotna izvedba v študijskem letu 2024/25

Pilotna izvedba preoblikovanih učnih enot bo v prihajajočem študijskem letu 2024/25 predstavljala  priložnost za nadaljnje izboljšave in širšo implementacijo zelenih in digitalnih vsebin v prihodnjih letih. Med pilotno izvedbo bo potekalo spremljanje in evalvacija uspešnosti vpeljave zelenih in digitalnih vsebin in prenove obstoječih učnih načrtov. Evalvacija bo temeljila na spremljanju študijskih rezultatov, odzivov študentov ter vpliva na njihove kompetence, zlasti v kontekstu trajnostnega razvoja in digitalnih spretnosti.


Logotip za NOO, Univerzo v Mariboru, RS Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Financira Evropska unija.

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.



Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava