Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Primerjava »emergency remote teaching« in »online learning«

Pedagoški proces na Univerzi v Mariboru zaradi trenutnih razmer ob pandemiji koronavirusa že en mesec poteka izključno na daljavo, predvsem preko Moodla UM in ​Microsoft Teams. ​

Med nujnim poučevanjem na daljavo v kriznih okoliščinah (ang. emergency remote teaching) in spletnim učenjem (ang. online learning) obstaja razlika, ki jo bomo na kratko predstavili v nadaljevanju na podlagi avtorjev Hodges in sod. (2020). Celoten članek The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning (Hodges in sod., 2020) je dostopen tukaj.

 

Ključne razlike med nujnim poučevanjem na daljavo in spletnim učenjem

Številne aktivnosti v trenutnem pedagoškem procesu na daljavo so rezultat hitrega odziva na okoliščine. Glavni cilj v trenutnih okoliščinah ni ustvariti močnega izobraževalnega okolja, temveč zagotoviti začasen dostop do ustrezne strokovne podpore in omogočiti optimalno izvedbo pedagoškega procesa. V bodoče je nujna vzpostavitev zanesljivega in hitro odzivnega sistema, ki se lahko odzove v podobnih kriznih okoliščinah.


 ​ Nujno poučevanje na daljavo Spletno učenje​​

 Kratek opis

Hiter odziv na izredne okoliščine.
Premišljen pristop k razvoju izobraževalnega procesa v virtualnem okolju.
 

 ​​ Načrtovanje vsebine


Hitro podajanje preostanka snovi.
Izvajalec razvija in uporablja ustrezne didaktično-pedagoške pristope.
 

 ​ Čas za pripravo pred 

izve​dbo


Največ nekaj dni.

Nekaj mesecev (povpr. 6–9).​


Aktivnosti na daljavo, ki jih izvajalci lahko po svojih najboljših močeh ponudijo svojim študentom, verjetno ne bodo dobro načrtovane in v celoti izpeljane . Nemogoče je pričakovati, da bodo izvajalci pedagoškega procesa čez noč postali strokovnjaki v poučevanju na daljavo. Za izvajalce, podporne službe in vodstva je v teh okoliščinah v ospredju ustvarjalno reševanje problemov in razmišljanje izven okvirjev, da lahko oblikujejo različne rešitve, ki pomagajo zadovoljiti nove potrebe študentov in skupnosti. ​


Kako načrtovati spletno učenje (ang. online learning)?

Čeprav ponekod še zmeraj vlada prepričanje, da je spletno učenje že samo po sebi manj kvalitetno kot poučevanje v predavalnici, je dobro načrtovan pedagoški proces na daljavo priložnost za boljše učne izide študentov. Branch in Dousay (2015) navajata, da učinkovito spletno učenje izhaja iz skrbnega načrtovanja s pomočjo sistematičnega modela za načrtovanje in razvoj. Takšno načrtovanje običajno traja nekaj mesecev (povprečno 6–9 mesecev), izvajalci pa so s svojo izvedbo zadovoljni šele po drugi ali tretji ponovitvi. 

Means, Bakia in Murphy (2014) v Learning Online: What Research Tells Us about Whether, When and How navajajo devet dimenzij oblikovanja spletnega učenja, ki so jih zbrali na podlagi pregleda raziskav o spletnem učenju. Povzetek dimenzij navajamo v nadaljevanju. ​​


tabela_onlineL.png

​Razmislite, katere elemente naštetih devetih dimenzij najpogosteje vključujete pri svojem delu na daljavo. Ali bi bilo za vaše študijsko področje smiselno, da se poslužite še drugih načinov?


Krepitev socialnega in kognitivnega vidika pri pedagoškem procesu

Raziskovalci spletnega učenja se pri raziskovanju pogosto osredotočajo na vrste interakcij pri spletnem učenju (interakcije študent-vsebina, študent-študent in študent-izvajalec). Če izvajalec pri svojem pedagoškem procesu uspešno načrtuje in smiselno vpelje vsako od naštetih interakcij, lahko s tem pomembno izboljša učne izide. Takšen pristop upošteva, da je učenje socialni in kognitivni proces, ne zgolj stvar prenosa informacij. ​

Pri načrtovanju pedagoškega procesa bi morali izvajalci in drugi deležniki v tem procesu (podporne službe, vodstva) upoštevati univerzalni model učenja. 

okvir_zakonec.png

Literatura:

Branch, R. M. in Dousay, T. A. (2015). Survey of Instructional Design Models. Association for Educational Communications and Technology (AECT). Dostopno na: https://aect.org/survey_of_instructional_design.php

Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. in Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning.  Dostopno na: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning?fbclid=IwAR2ReZd7jpfcnJHoBIbcwR8M8vtuwy7Lx0EbnEvL51eL3GmmZvEHGJ3CG0s#fn8

Means, B., Bakia M. in Murphy, R. Learning Online: What Research Tells Us about Whether, When and How (2014). New York: Routledge.  

 

Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava