Vklopi bolj dostopen način
Preskoči ukaz traka
Preskoči na glavno vsebino
Izklopi animacije

Skip Navigation LinksNovica

Goljufanje na daljavo

Ob načrtovanju poučevanja na daljavo se zmeraj zastavljata tudi vprašanji načina preverjanja znanja in preprečevanja goljufanja pri ocenjevanju. V nadaljevanju prispevka bomo izpostavili nekaj pogledov ameriških strokovnjakov, ki so 18. junija 2020 sodelovali na omizju  z naslovom How serious of a problem is cheating in college?


​Goljufanju na daljavo se v popolnosti zaradi hitrega napredka tehnologije ne moremo izogniti, pravi dr. Tricia Bertram Gallant, direktorica za področje akademske integritete na Univerzi v Kaliforniji in članica Mednarodnega centra za akademsko integriteto. Poudarja, da je posamezne primere goljufanja smiselno izkoristiti za učenje. Študenti so človeška bitja, ki bodo pod stresom in pritiskom sprejemala slabe odločitve. In ne glede na delo, ki ga bodo nekoč opravljali, bodo tudi kasneje pod velikim stresom in pritiskom, zato si želimo, da se naučijo sprejemati etične odločitve. Z ustvarjanjem okolij, v katerih se študenti lahko učijo iz posameznih kršitev integritete, lahko naredimo več za družbo, kot če bi šole popolnoma zaprli in se izognili ocenjevanju na daljavo.


Dyer, Perryjohn in Saladin (2020) so v članku z naslovom Academic dishonesty and testing: How student beliefs and test settings impact decisions to cheat predstavili rezultate raziskave o akademskem goljufanju na vzorcu 484 ameriških študentov. Dr. Dyer poudarja, da morajo visokošolski zavodi akademsko integriteto jemati resno in študentom poudarjati pomen ocen. Nekateri študenti ocenjevanja namreč ne vidijo kot del učenja. V raziskavi so ugotovili, da 37 % študentov sklepa, da lahko pri reševanju izpita na daljavo uporabljajo internet ali sodelujejo s sošolcem, če izpit na daljavo ni ustrezno nadzorovan. Nekateri študenti so izpostavili, da je v resničnem delovnem okolju pomembno sodelovanje s sodelavci, prav tako je bolj kot memoriziranje informacij pomembno, da znamo poiskati prave informacije. Dr. Dyer nadaljuje, da mora profesor znati pravilno poudariti akademsko integriteto, nadzor pri ocenjevanju znanja in jasno določiti, če in kateri pripomočki so dovoljeni (npr. list s formulami, zapiski), da se študenti ne bodo posluževali goljufanja. Dr. Bertram Gallant poudarja tudi pomen informacijske pismenosti ter prepoznavanja ustreznih in legitimnih virov.

 

info_znakec.png Povzeto po prispevku Online cheating isn't going away. Use it as a teachable moment for students and educators: https://www.edsurge.com/news/2020-07-27-online-cheating-isn-t-going-away-use-it-as-a-teachable-moment-for-students-and-educators

 info_znakec.pngDyer, J. M., Pettyjohn, H. C. in Saladin, S. (2020). Academic dishonesty and testing: How student beliefs and test settings impact decisions to cheat. Journal of the national college testing, 4(1), 1–30. Pridobljeno 28. 7.  2020 s  https://www.ncta-testing.org/assets/docs/JNCTA/2020%20-%20JNCTA%20-%20Academic%20Dishonesty%20and%20Testing.pdf


Dostopnost

Povečaj pisavo
Spremeni kontrast
Berljiva pisava