V četrtek, 30. 3. 2023, je Služba za razvoj in podporo izobraževanju in študiju pripravila delavnico z naslovom Alternativne metode preverjanja in ocenjevanja znanja in sproti študij.
Sodelavci Službe: Natalija Špur, Miro Puhek in Katja Breznik, so obširno predstavili sedem alternativnih metod preverjanja in ocenjevanja znanja:
- Študija primera
- Konceptualna mapa
- Medvrstniško preverjanje in ocenjevanje znanja
- Kviz
- Portfelj
- Pisna naloga
- Intervju
Predstavili so dobre razloge, zakaj v izobraževalnem procesu uporabljati alternativne metode. Izbrane metode lahko omogočajo podrobnejši pregled nad znanjem učečih, prav tako pa omogočajo vpogled v vrzeli v znanju.
Prednosti uporabe alternativnih metod so predvsem v tem, da omogočajo lažje smerljanje višjih nivojev znanj in spretnosti, spodbujajo razvijanje kritičnega razišlanja in drugih mehkih veščin (npr. komunikacija v skupini).

Pripravili so splošna priporočila, kako izbrati in načrtovati izvedbo posamezne alternativne metode. Pri tem je priporočljivo upoštevati učne izide, ki so opredeljeni v učnem načrtu. Priporočljivo je, da se za uporabo novih metod, učečim sprva omogoči vadenje in preverjanje brez ocenjevana.
Pri ocenjevanju alternativnih metod pa so vam lahko v pomoč kriteriji ocenjevanja:

Podali so tudi smernice za spodbujanje sprotnega študija.

Spodbujanje sprotnega učenja v izobraževalnem procesu omogoča pri učečih pravočasno odkrivanje vrzeli v znanju in izgradnjo kakovostnejšega in trajnejšega znanja.
📚 Seznam uporabnih gradiv: